Saturday, January 28, 2012

Bila pena menitiskan dakwatnya (Mari Menulis)

Sinopsis:
Bunyian cengkerik berlagu riang...menemani malam yang kian lewat menyingsing ke dinihari. Kelopak mata seakan berat namun lena belum menjemput pergi. Keadaan lewat petang tadi benar-benar menyentak kalbu. Belum sempat mengurai keliru di benak fikiran, satu persatu perkara muncul di depan mata.
Tempoh perkenalan itu rasanya cukup untuk masing-masing memahami diri, bak kanak-kanak yang mengikuti kelas pra-sekolah dilatih dan dididik mengenal 1,2,3..dan a,b,c...sebelum fasih mengeja air batu campur. Saat graduasi seharusnya paling kurang tahu membezakan yang mana "1" dan yang mana "a". Namun teori pelajaran dan realiti kehidupan tidak akan mungkin selalu berjalan seiring.
Hari ini segalanya terbentang di depan mata Alia. Perkenalan dengan Aiman rupanya kosong tidak bermakna. Riak wajah yang selalu ceria berubah suram tatkala pencarian berakhir. Aina berjalan perlahan meninggalkan Aiman yang masih memandang dengan penuh harapan. Saat melangkah pergi baru Aina sedari rupanya Aiman yang ditemui tidak pernah dikenali.....

No comments:

Post a Comment