Friday, June 14, 2013

Raya

Puasa pun belum...sibuk kan nak cakap pasal raya...hihi

Tetibe lak terlintas pasal ni...dan rasa ingin menulis..

Corat-coret sms dengan sahabat berkongsi rasa..selera nak makan macam2 katanya...Dia yang masih dalam proses berpantang...sudah menyebut mahu "spaghetti" bila bertandang ke rumah raya nanti...Seingatku..itu juga menu sama yang di"request" saat mengandungkan baby keduanya yg kini punca dirinya berpantang tu, hihi 
Alhamdulillah selamat dia lahir hadir ke dunia... penyeri hidup mereka..sedikit jelez ye, bukan jelez kerna dia bahagia..tapi geram sbb suka la sama kanak2 ribena, rasa nak cubit pipi dia..cium2 byk kali, baby kan bau dia wangi..hehe
Masa ngandung nak spaghetti, lepas ngandung pun sama jugak?? kebetulan menu yang sama????
makan spaghetti masa raya? ha ha...saya layan kan saja...
macam kebiasaan (sebab saya bukan master chef hokey:p) cari2 resepi di Internet, olah2 apa yang patut, then wat le ikut suka cita rasa kita kan...nasib le si tukang makan...hihi

Bual bicara dengan emak juga timbul cerita raya...macam biasa dari perkara besar ke sekecil2 perkara emak memang suka ceritakan pada saya, kdg2 tak sumbang apa2 pun, cuma mendengar atau mengiya saje, hihi...
Kata emak, tahun ni raya kita sambut biasa2 sahaja ya...kuih/biskut beli la sikit2 je...
Itu juga kurang lebih dialog emak hampir setiap tahun, mesej dia supaya sentiasa bersederhana...berbelanja pada apa yang perlu...
Well, hasrat emak memang saya turuti, kadang tidak langsung membeli kuih/biskut raya.....tapi...nah!!! 7-8 jenis biskut saya buat sendiri....so, hasrat emak saya penuhi..tak beli pun...aci la kan? kihkihkih....

Tersentuh bila mak bertanya, "tak penat ke yu keje lagi..buat kuih lagi"..nampak sgt mak kesiankan saya..risau saya penat...hihi..risaunye dia.....
its a joyful in cooking..i juz do not know how to express it in words...huhu

So, tahun ini InsyaAllah jika punya kesempatan drNYA, biskut2 yang dahulu akan di"repeat" penghasilannya....
menu baru?????? bergantung pada apa jua yg di"request"...
nasi+ayam mandy pun macam best jek nak try kan..tgk nanti sape mandikan sape, ngeh3
 
eh, cop!!!! i'm feeling good lah talking about food..ha ha
 
gendang gendut tali kecapi.
kenyang perut senang hati..
(^___^)/

~yaAllah.izinkan.diri.untuk.terus.bawa.bahagia.pada.semua~

No comments:

Post a Comment