Thursday, December 30, 2010

"jgn menangis..bila awk menangis, awk buat sy sedih"

"jaga diri baik2..jgn menangis..bila awk menangis, awk buat sy sedih"
mcm leh wat ayat novel je ni..ala2 blues bersama selamanya..watak hero berambut panjang..awek dia pun comel2 berambut panjang..ha ha..

huarghhhhhh air mata xterbendung la dibuatnya dgr kata2 tu..huhu...
itulah dia pesanan terakhir seorg sahabat...
demi tidak mendukacitakan dan tak mau kamu sahabat2ku..keluargaku.. sedih melihatku bersedih..BAIK!!! sy akan kekal ceria di hadapan kamu semua..inilah anugerah xternilai yg Allah kurniakan...:) ku punya kekuatan utk tersenyum walau tika sakit mahupun kesulitan..terima kasih ya Allah :)

klo mse kt skul/study dulu bese la sgt dgr komen kwn2 "tgk mizah tu, ceria je".."ko sakit ke?happy je?".."u xpenat ke?" ha ha..klakar lak ingat2 lek..

kena syg diri sndiri..org yg syg kita bila2 bleh berubah hati & membenci kita...org yg benci kita juga bleh bile2 pun meraih simpati kita..renung wajahmu, terus ke sanubari, tye lah pada diri..kelak di akhirat kita akan sndri mengadap yg Kuasa..tika itu tiada gunanya org sekeliling..hanya kita sndri yg brhadapan dgn segala kemungkinan..jadi, hidup ini adalah persediaan utk kita cekalkan diri..tgkatkan amal..agar kita bisa beroleh ganjaran yg baik di alam yg kekal abadi..
bisikkan pd diri sndiri "Allah kan ada..." dan tika tgn diangkat bermohon pdNya,kelopak mata basah lagi...mmg sy xkuat..Kekuatan itu milikNya..tp yakin dan pastilah, setiap perbuatan pasti ada balasannya..Quran & Sunnah pegangan kita..segalanya ada tertulis di situ..

no more sad face...happy always...senyum selalu...aja2 fighting!
da di da di da..
(^^,)

meh kita layan few songs yg feeling2 kit..ha ha (sekadar hiburan)




No comments:

Post a Comment